Le blog à Lupus

Tradosaure
Nous sommes actuellement le 01 Juil 2025 20:56

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 18 messages ]  Aller à la page 1, 2  Suivant
Auteur Message
 Sujet du message: ENORME ! vous avez entendu parler de ça ???
MessagePublié: 07 Jan 2014 18:06 
Hors-ligne

Je précise que c'est de l'allemand traduit en anglais gogol
IMF study urges rapid expropriation of savers in Europe

A new study by the IMF announces an unprecedented wave of forced measures against the savers in Europe. The debt crisis would be terminated by a mixture of "taxes on savings, loss of taxpayers through cuts debt, inflation, capital controls and other measures of financial repression." The European politicians are asked to give up their denial of reality and act.
Show your XING contacts
Themes: amnesia , unemployment , Carmen
For Angela Merkel and Sigmar Gabriel approaching the moment of truth: you will have to stand before the Germans and tell them that the debt crisis can be ended only with very hard cuts. The IMF recommends drastic measures for savers and recipients of transfer services. (Photo: Reuters)

For Angela Merkel and Sigmar Gabriel approaching the moment of truth: you will have to stand before the Germans and tell them that the debt crisis can be ended only with very hard cuts. The IMF recommends drastic measures for savers and recipients of transfer services. (Photo: Reuters)

The IMF has the renowned economists Carmen Reinhart and Kenneth Rogoff instructed in a "Working Paper" show instructions for the solution to the European sovereign debt crisis.

The result is now available - and it exceeds previous fears about the scale and the solutions to the European debt crisis.

Recently, the IMF had proposed a ten percent tax on all debt net assets in Europe to push the debt to pre-crisis level of 2007 ( more on that here ).

The EU has taken appropriate measures to do this and some other demands enough ( more on that here ).

However, the analysis of Reinhart and Rogoff shows: All known measures are not sufficient to solve the debt crisis.

The IMF paper is entitled: "financial and sovereign debt crisis: lessons we have learned from the past - and those that we have forgotten."

The core message of the unsparing analysis: The solution to the European debt crisis will be done by brute measures. The idea that European countries could free yourself through a "austerity", "shift to the Future" and "growth" of the crisis is revealed by the authors as a simple illusion. Politics was in a state of "denial" of the reality and hope in all seriousness that the debt disaster could be ended with some well-regulated activities.

This is a fatal error.

Reinhart and Rogoff call the main flaw of European policy: This think really brutal financial repression was necessary and possible only in emerging countries, because these countries had to lose any reputation basically and the impact of massive coercive measures on the world financial system therefore limits would hold.

The IMF study notes, however, clear that the euro countries will experience the same shock as the countries of the Third World.

It will be really hard.

Because: "The size of the general debt problem can hardly be overstated. The current sovereign debt in developed economies are approaching a not seen before in 200 years record levels. "

In the paper, the economists analyze the crises of the last century and show that not only debt crisis could be ended without radical cuts.

The authors make it clear that politicians are indeed trying to use a form of forgetting "collective amnesia" that debt policy had always led to radical coercive measures. But it is clear that the policy today can only choose whether she chooses the terrible end sooner or later. The farther end of the Schuldenmacherei will be postponed, the loads will be greater, which will have to bear the citizens: "The policy of denial of the problem has led in some cases to the fact that the final cost of debt reduction will worsen."

The confidence of the IMF in resolving the debt crisis anyway does not seem to be too large: Just recently, the IMF had suggested to install a world government of technocrats to get the globally networked economy in the handle ( more on this plan - here ).

The paper calls on the governments in Europe to finally see reality in the face. Is mainly a technocratic politician like Angela Merkel - - With cosmetic measures is not to solve the problem. The longer the "mantra" of austerity, procrastination and growth vague hope is abandoned, the worse the crash will be at the end.

The story also applies to today - and teaches that even in highly developed countries at the end of each debt cycle a brutal Kassensturz must stand. Even for the rich, Europe is the "Standard toolbar" which the IMF used in the countries of the Third World.

This box contains basically only means by which cruelties must be committed "debt waiver by the creditor, higher inflation, capital controls and other forms of financial repression." The repression is given, the IMF authors, especially from a "hidden tax on savings (opaque tax on savers)".

Even the austerity measures must be maintained. However, budgetary consolidation ranges alone "because of the sheer size of the debt" by no means sufficient to solve the problem. This problem is aggravated that debt usually MUCH (written in capital letters in the original!) Are higher than those debts that are visible. For this, the authors are mainly those already set in motion "rescue measures" that have been used in Europe in billions of dollars for fire fighting. You have brought nothing, if the unemployment seen in Europe - however, the debt sized e driven in all euro countries dramatically in the air.

Reinhart and Rogoff come in the consideration of 26 examples of massive sovereign debt crises to the conclusion that this growth in the gross domestic product (GDP) have pressed an average of 1.2 percent down and lasted on average for 23 years.

In a way unknown until the IMF two authors can paint a very bleak scenario here. In general, the IMF claims that it is "purely theoretical" musings of the authors on such considerations as the IMF noted precaution also on the cover page of this study.

The IMF, however, has said in recent months in ever clearer terms what is to be done in order to escape from the vicious circle of debt crisis. The action proposals are in line with those about the Boston Consulting Group has designed already in their study "Back to Mesopotamia". The author of this study, Daniel Stelter has, "The trillion debt bomb" carried in his remarkable new book, that there is no escape: Social benefits are slashed, savings are shaved dramatically ( more on that in the interview - here ).

For Angela Merkel, who had been trying to keep maneuvering by the crisis in power - what is it indeed an outstanding success - means the layer, however, that it occurs sooner rather than later before the Germans and them, as King William some time ago ( here ) announced the bitter truth.

The IMF study recommends that the European governments, they like to deal with those hard cuts, "which were previously seen only in the context of emerging countries, but developed countries in the not too distant past even practiced".

The times of limitless prosperity are over.
The illusion is shattered.
There are tougher days. http://translate.google.com/translate?s ... -europa%2F

Sujet du message: Re: ENORME ! vous avez entendu parler de ça ???
MessagePublié: 07 Jan 2014 18:20 
Hors-ligne
Administrateur

Ca a été repris officiellement par AfD sur leur Facebook.
https://www.facebook.com/afdberlin

MessagePublié: 07 Jan 2014 18:28 
Hors-ligne

Souriez, on va vous voler.

messavox: pseudo Mook

MessagePublié: 07 Jan 2014 18:37 
Hors-ligne

mook a écrit:
Souriez, on va vous voler.

Ah ben bravo
Pièce jointe:
images.jpg
images.jpg [ 9.09 Kio | Consulté 2522 fois ]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

MessagePublié: 07 Jan 2014 18:57 
Hors-ligne

Platinium a écrit:
The IMF has the renowned economists Carmen Reinhart and Kenneth Rogoff instructed in a "Working Paper" show instructions for the solution to the European sovereign debt crisis.
debt in developed economies are approaching a not seen before in 200 years record levels. "

The IMF study recommends that the European governments, they like to deal with those hard cuts, "which were previously seen only in the context of emerging countries, but developed countries in the not too distant past even practiced".

Sur le site de l'IMF, on trouve effectivement cet intéressant document de travail... :mrgreen:

Financial and Sovereign Debt Crises: Some Lessons Learned and Those Forgotten

http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2013/wp13266.pdf

Nul doute que ça fera la une du journal de 20 heures ce soir, entre les prothéses de Nabila et le nouveau disque du vainqueur de la Star Ac'... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mais bon, maintenant l'étape 2 est d'imaginer la réaction des gens qui verront l'épargne de toute une vie partir en fumée...
La question est: "Vont-ils se révolter... lyncher le conseiller financier.. s'attaquer à l'Elysée... ou l'accepter en ralant ("les Francais sont des veaux" parait-il)?"... "Vont-ils toujours faire confiance aux banques... ou bien retireront-ils tout leur argent pour le mettre sous le matelas ou le convertir en vraie monnaie?".

MessagePublié: 07 Jan 2014 19:35 
Hors-ligne

Je ne comprends bien l'article (je l'ai traduit en français :lol: ).
Ils annoncent quoi de plus que l'on ne sait déjà ici ?

Pour une personne lambda ca résume la situation ok mais pour les lecteurs de ce forum il y a quoi de nouveau ?
Ils vont réduire les aides ? (ok c'est déjà en cours...)
Ils vont ponctionner sur les comptes bancaires ? (ok c'est déjà signé).

Ils prédisent le chaos ? La fin de la belle vie pour les occidentaux ? C'est déjà le cas... Donc il va y avoir une aggravation ok mais ça c'est déjà prévu puisqu'aucune solution n'est trouvée !

MessagePublié: 07 Jan 2014 19:58 
Hors-ligne

Citer:
La question est: "Vont-ils se révolter... lyncher le conseiller financier.. s'attaquer à l'Elysée... ou l'accepter en ralant ("les Francais sont des veaux" parait-il)?"... "Vont-ils toujours faire confiance aux banques...

Il vont faire comme d'hab: des grosses manifs, jeter des pavés sur les CRS, faire des barricades, pour les routiers: bloquer les routes, pour les cheminots: empêcher les autres de travailler en arrêtant de le faire, pour les autres: mettre le feu à une agence bancaire ou l'autre... Bref, rien de bien utile pour résoudre la situation.

J'avais entendu que un des objectifs du Bilderberg était de niveler les niveaux de vie dans le monde et donc par effet de vases communicantes ce que la classe moyenne chinoise gagnait, la classe moyenne occidentale devait le perdre d'une façon ou d'une autre.
Comme ça va pas assez vite, le FMI s'en va mettre son petit grain de sel...

Au final ça va finir comme beaucoup l'avaient prédit il y a >5 ans: chacun pour soi et tant pis pour l'autre.

Comme c'est chacun pour soi, comment va réagir l'abruti moyen ?
A dire vrai, je m'en tamponne le nombril à coup d'indifférence rugueuse et mal placée.
Ils avaient qu'à avoir des lectures plus saines (comme sur ce forum par exemple :D )

Donc dans un esprit purement individualiste à l'instar de celui qui prévalait sur le pont du Titanic lorsque la dernière chaloupe fut mise à l'eau, les seules questions qui valent la peine d'être posées sont: vais-je m'en sortir ? Si oui, comment ?
Dans mon cas, je suis hors zone Euro, cela me concerne-t-il donc ?

« L’or est la seule monnaie qui n’est pas imprimable contrairement aux USD, EUR, JPY... » A. Greenspan

MessagePublié: 08 Jan 2014 08:04 
Hors-ligne

Le premier sinistre Belge Di Rupo à clairement répondu au député Laurent Louis que la dette n´était pas un problème, celle-ci étant largement couverte par l´épargne (liquide ou immobiliére) des ménages :o

La vidéo est disponible sur youtube, cette discussion ayant eu lieu en séance publique.

J´imagine qu´on va nous refabriquer une "crise" bancaire d´ici peu pour justifier une première spoliation de 10% des dépôts des épargnants puis une plus grosse ensuite, arguant alors que la seule solution viable se situe dans un pacte atlantiste à court terme. Ce sera alors la porte ouverte à tous les débordements.

MessagePublié: 08 Jan 2014 08:48 
Hors-ligne

Alors autour de moi il y a les "je ne suis pas aussi parano que toi" :arrow: ok cool merci :lol: (pour mémoire mon seul trésor est quelques pièces donc vive ma parano :lol: )

Et ensuite j'ai des phrases du type "j'ai rien en banque", "je suis fauché", "prendre rien de rien ca va pas leur faire grand chose"...
Après rien est un grand mot car un jeune (de 30 ans qui a connu des débuts difficiles dans le monde professionnel) qui a 10/15 ou 20000 euros ce n'est peut être pas beaucoup mais c'est déjà beau au regard de la situation actuelle.

Donc dans mon entourage aucune réaction de "panique" et donc de recherche d'un plan B pendant qu'il en est encore temps. D'ailleurs je vais arrêter de prévenir les gens vu que je suis une grande parano :lol:

MessagePublié: 08 Jan 2014 09:21 

olivia a écrit:
Alors autour de moi il y a les "je ne suis pas aussi parano que toi" :arrow: ok cool merci :lol: (pour mémoire mon seul trésor est quelques pièces donc vive ma parano :lol: )

Et ensuite j'ai des phrases du type "j'ai rien en banque", "je suis fauché", "prendre rien de rien ca va pas leur faire grand chose"...
Après rien est un grand mot car un jeune (de 30 ans qui a connu des débuts difficiles dans le monde professionnel) qui a 10/15 ou 20000 euros ce n'est peut être pas beaucoup mais c'est déjà beau au regard de la situation actuelle.

Donc dans mon entourage aucune réaction de "panique" et donc de recherche d'un plan B pendant qu'il en est encore temps. D'ailleurs je vais arrêter de prévenir les gens vu que je suis une grande parano :lol:

Idem, ça rigole...Ah ça oui, ça rigole :lol:
Comme je leur dis: "Rira bien qui pleurera le premier" :(
Mon voisin, qui est un radin de la pire des espèces me dit qu'il s'en fout du pognon, là, c'est moi qui :lol:
Les autres, de tout ages, me regarde toujours comme un extra-terrestre. Il n'y a que ma brave mère qui écoute son fils...mais ne change rien :lol:

Para bellum

NOOOOOON!!!!!!

IA: "D'ici 10 ans, vous allez sûrement moins vous marrer les filles"
Moi, le 15 janvier 2025

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 18 messages ]  Aller à la page 1, 2  Suivant

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]